Halloween
Hieronder vindt u spelletjes die kunnen worden ingezet tijdens Halloween.
Kraak de code
Vingertwister
Ketelvergelijkingen
Het spel kan individueel of in groepjes gespeeld worden. De leerlingen nemen om de beurt een kaartje. Ze leggen er het juiste stokje bij (>, < en =). Op de achterkant kunnen ze zelf de oefening controleren. Heeft de leerling het kaartje juist? Dan krijgt hij/ zij een punt! Heeft de leerling het fout? Leg de kaart dan terug bij de andere kaartjes. Wie kan het meeste punten verzamelen?
Let op: u moet het teken zelf nog op de achterkant schrijven.
Memory
Rekenrooster
Letter- en cijferweb
In het web zitten verschillende letters, cijfers of getallen vast. Het doel van dit spel is dat de leerlingen woorden of bewerkingen (+, -, x of : ) maken met de letters, cijfers of getallen die in het web zitten. De leerlingen schrijven deze woorden of bewerkingen op het schrijffiche.
Er zijn verschillende varianten: 3 letterwebben, cijferweb tot 10, cijferweb tot 100, cijferweb tot 1 000.